Yoğurtlu Kömbe

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

45 Cevaplar

  1. busra dedi ki:

    çok güzel görünüyor elerine sağlık ablacım deneyecem mutlaka:)

  2. mutfak teyze dedi ki:

    Senin de şimdiden ellerine sağlık canım 😉

  3. busra dedi ki:

    tşk ablacım:)

  4. mutfak teyze dedi ki:

    Önemli değil Büşracığım 😉 Büşra çok merak ettim hangi şehirde yaşıyorsun ? Beni böyle sıkı bir şekilde sevgiyle takip eden canım kardeşimin memleketini merak ettim doğrusu 😉

  5. aygül dedi ki:

    yoğurtlu kömbenin üzerine yoğurtla beraber 2 bardak şekeri koymasak, ya da şeker yerine baska birşey koysak olur mu??
    yanlış anlamayın orjinaline saygım var, eminim cok da güzeldir ama amacım tarifi tatlı olmaktan çıkarmak aslında

  6. busra dedi ki:

    tşk edrm ablacım mardin/ midyatlıyım ablam:)

  7. mutfak teyze dedi ki:

    Aygül hanım orjinalinde olması gerekiyor ama yok ben koymak istemiyorum derseniz çok farklı bir tarif ortaya çıkar 😉 Üzerine ketçap sıkıp fırçayla her yerine yaydıktan sonra kaşar ve salam, sucuk benzeri bişeyler serpip pişirebilirsiniz 😉

  8. mutfak teyze dedi ki:

    Mardin Midyatta görev yapan ingilizce öğretmeni bir arkadaşım var benim de 😉 Oraları çok merak ediyorum… Urafa’ya yerleştikten sonra bol bol gezerim inşallah oraları 😉 Bakarsın görüşme fırsatımız da olur 🙂

  9. busra dedi ki:

    çok güzel olur ablam:)

  10. busra dedi ki:

    midyattamı görev yapıyor öğretmen arkadaşın ablam:)

  11. mutfak teyze dedi ki:

    Evet canım Midyat’ın merkezine yakın bir köyünde…

  12. busra dedi ki:

    merak ettim hangi köy:)

  13. mutfak teyze dedi ki:

    Bak işte onu bilmiyorum 🙂 Sen sanırım Midyattasın.. Yani orda yaşıyorsun di mi ?

  14. busra dedi ki:

    evt ablacım:)

  15. mutfak teyze dedi ki:

    🙂 Mardin yemekleri de çok şahane oluyor.. ben de yavaş yavaş oraların yemeklerini öğrenmeye başladım 😉 Zaten pek uzak bir yemek kültürü de değil.. Sanırım zorlanmam 😀

  16. busra dedi ki:

    yok bence zorlanmassın ablacım:)sende bu marifetlik varken:)bi kaburga dolması uğraştırıcı bence:)

  17. mutfak teyze dedi ki:

    Onu da yapıyorum tatlım 😉 Bizim evde her kurban bayramı iki kez yapılır 😀

  18. busra dedi ki:

    bizdede bayramlarda yapılır:) ablam supersin gerçekten 🙂

  19. mutfak teyze dedi ki:

    Teşekkürler canım 🙂 utandım 😛

  20. busra dedi ki:

    ablam benim yaa:)

  21. mutfak teyze dedi ki:

    🙂 🙂 🙂

  22. busra dedi ki:

    kilo verdinmi?ablam ben veremiyom:)

  23. mutfak teyze dedi ki:

    evvveett 🙂 çok şükür… darısı başına.. 😉

  24. busra dedi ki:

    çok sevindim:)amin amin nasıl verbildin ablam:)

  25. mutfak teyze dedi ki:

    az ve sık yedim.. bol yoğurt tükettim meyva falan… bi de her gün 1 saat yürüyüş yaptım…

  26. busra dedi ki:

    hımmm ok mesaj alındı 🙂

  27. mutfak teyze dedi ki:

    Kolay gelsin o zaman 😉 inşallah kolayca verirsin…

  28. busra dedi ki:

    ya arkadaşımın haziranda düğünü var ben hala kilolu bir kızım:(ilk defa o kadar kilo aldım:(

  29. mutfak teyze dedi ki:

    Üzülme sen az ve sık yemeye bol su tüketmeye devam et.. bir de yürüyüş yap gör bak nasıl zayıflayacaksın 😉

  30. busra dedi ki:

    inş ablacım :)su tüketmeye çalışıyom:)

  31. mutfak teyze dedi ki:

    Başaracağına inanıyorum Canım 😉

  32. busra dedi ki:

    benimde tek dileğim o:)

  33. tuğba dedi ki:

    eline sağlık güzel görünüyo benim eşimde adanalı oraya has yemeklerin hepsini yapamıyorum ama biz her gittiğimizde yaparlar şimdi hatırlıyamadım ismini ama kuru kömbeye de konan kokulu susam gibi bişey var onu yazmamışsın tarifinde onuda katınca çok güzel oluyo

  34. tuğba dedi ki:

    bide yoğurtlu karışım pişerken de ara sıra ekliyor kayınvaldemgil çıkarırkende koyuyorlar buna gerek varmı direk sizin yazdığınız gibi olurmu eşim çok seviyor onlar göz kararı yaptığı için hiç yapmadım herşeyi ölçüyle yapmaya alıştım çünkü cvp yazarsanız memnun olurum

  35. mutfak teyze dedi ki:

    Merhaba Tuğbacığım 🙂 Hazır kömbe karışımlarında oluyor senin bahsettiğin küncü. Ben onun katıldığını duymadım ama denemeye değer açıkcası. Sen yorum yazmadan evvel sütlaç yapmayı düşünüyordum ama niyeti bozdum yoğurtlu kömbe yapıcam 😉 bu benim genelde uyguladığım bir ölçüdür. Adanada el alışkanlığı çabukluğu olduğu için bir de kocaman tepsilerde yaptıklarından göz kararı ölçüye alışmışlardır 🙂 Ne de olsa en iyi bildikleri lezzzetlerden.. İnşallah kayınvalidenin tarifine benzer.. kolay gelsin şimdiden.. sen pişirirken oyğurdun az geldiğini düşünürsen ekleyebilirsin.. ara ara kontrol ederek.. sevgiler…

  36. gözde dedi ki:

    Bu köbenin kolayı galiba =)))
    Ben hamuruna sadece un su kullanıyorum, arasına tahinli tereyağ sürüp milföy hamuru gibi kat kat yapıyorum. Baya uğraştırıyor =)))

  37. nesli dedi ki:

    selamlar,bir osmaniyeli olarak yazmam gerektiğini düşündüm.tarifi görünce şaşırdım çünkü neredeyse nette hiç yok,tanıtılması güzel ancak yanlış tanınmasını istemem tarifin .orjinali sade bir hamur yoğurulup açıp yağ sürüp kapatılır tekrar tekrar açılır.bu yıllar önceki tarif. şimdilerde kabartma tozu veya maya ile yapılıyor.hamurunun olmazsa olmazı kömbe kokusu diye bilinen(osmaniyede çok rahat bulunur) tarçın yenibahar karanfil gibi baharatlardan oluşan karışımdır.toz haline getirilip hamura katılır.yogurdu ise süzme yogurt olmalıdır.en son fırına gitmeden uzerıne erımış tereyagı gezdirilir az mıktarda.ayrıca tarif osmaniyeye ait.zaten il olduğundan çoğu kimsenin hala haberi yok bari bu bilinsin istedim :))

  38. mutfak teyze dedi ki:

    Merhaba Nesli Hanım. Ben de Osmaniyeli bir yemek blogerıyım 🙂 Evet malesef çoğu kimse Osmaniye’nin bir il olduğunu bilmez. hala Adana’nın bir ilçesi sanırlar. Bu da biz osmaniyelilerin bir yarasıdır diyebiliriz.. Tarif bir dostane tarif yani bana ait değil. Bizzat yapım aşamasında bulundum tattım bunu da belirteyim 🙂 Ama sizin bahsettiğiniz tarifi malesef denemek kısmet olmadı. Dereli köyünde bir kez misafirlikte denk gelmiştim ve tadabilmiştim. Güzel bilgileriniz için çok çok teşekkür ederim.. Ve son bir not ekleyeyim. eğer bu tarifi yaparsanız sizin tarifinizi de Rukiye hanımın tarifi gibi bir dostane tarif olarak yayınlamak isterim.. sevgiler..

  39. mutfak sırrı dedi ki:

    osmaniyede ananem genelde saçta yapar ama çokk güzel olur

  40. Hatice dedi ki:

    Merhaba hanimlar.. Bende izmirden Osmaniyeye gelin geldim.. Suan Osmaniyede yasiyorum.. Ve yemeklerinize bayiliyorum.. izmirdeyken yasamak icin yiyiyordum ama buraya gelince resmen yemek icin yasiyorum.. Yemeklerinizi ogrenmeye calisiyorum ama bir Osmaniyelinin elinden yemek bambaska diye dusunuyorum.. Cunku gercekten hanimlarinin elleri cok lezzetli. 🙂 Yagmurlu bi Osmaniye gununde evde tembellik yaparken birden aklima geldi bu yogurtlu kombe ve bu sayfayi buldum.. Okuyunca Osmaniyeli oldugunuzu gorunce yazmak istedim bende.. Deneyenlerin ve yazanlarin ellerine saglik kizlar..bende simdi mutfaga gidip yapiyorum.. Tekrar gorusmek uzere..

  41. Guest dedi ki:

    Merhaba Hatice. hoşgeldin sefalar getirdin memleketimize 🙂 Osmaniye yemekleri gerçekten müptela ediyor kendine. İzmir’in Boyozu, Kumrusu da benim çok sevdiğim lezzetlerden bunu da belirtmeden geçemeyeceğim 🙂 Umarım sayfamızı da Osmaniye yemekleri gibi beğenmişsinizdir. Bu güzel youmunuz için teşekkürler .. Sevgiler…

  42. Hatice dedi ki:

    Sayfaniza bayildim.. Ozellikle tencere kekleriniz cok yaratici 🙂 Bundan sonra sayfanizdan bol bol tarifler denemeyi dusunuyorum.. Bu arada yogurtlu kombemde pisti.. Suan sicak sicak yiyiyorum.. Sayenizde cokta guzel olmus.. Ben yogurdunu burda ev yogurdu yapan bi market var ordan aliyorum.. Herseyi guzel ve tazecik buralarin.. Yemek bir sanat Osmaniye icin.. 🙂 izmirin boyozu kumrusu guzel ama.. Osmaniyenin kisiri kombe cesitleri baska guzel 🙂

  43. Guest dedi ki:

    Hatice Hanım değerli görüşlerinize çok teşekkür ederim. Evet Osmaniye’nin kısırı gibisi yok. Ben şuan Diayrbakırda yaşıyorum ama bizim oraların kısırı gibisine rastlamadım hiç. Hatta burda yaptığım zaman bayanlar çok farklı ve güzel buluyor. Osmaniyenin bir de etli saç kömbesini tatmanızı tavsiye ederim. Görüşmek dileğiyle her zaman sayfam beklerim.. sevgiler..

  44. melek dedi ki:

    ya karbonat yerıne kabartma tozu koysak olmaz mı

  45. mutfak teyze dedi ki:

    Merhaba tabi ki olabilir…

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir